WALNE ZGROMADZENIE DELEGATÓW W ZIELONEJ GÓRZE
Szanowni Państwo, 
tegoroczne ogólnopolskie spotkanie członków
PTL odbędzie się w Zielonej
Górze w dniach 12-15 września. 
Szczegółowy harmonogram spotkania,
informacje o miejscu obrad, zakwaterowaniu i innych atrakcjach, a także druki
zgłoszeniowe i dane dotyczące opłat – dostępne będą w czerwcu.
Planowany program konferencji naukowej i spotkań 
w ramach 89 WZD PTL – Zielona Góra 2013:
w ramach 89 WZD PTL – Zielona Góra 2013:
12.09. /czwartek/: 
 godz. 13.00
-15.00 
posiedzenie Zarządu
Głównego PTL
13.09. /piątek/: konferencja naukowa
 godz.9.00
-14.00  sesja plenarna
Współczesne
koncepcje wielokulturowości a profil badań etnologicznych w Polsce
 godz.15.30 -
19.00 – I sesja
Wielokulturowość w
Polsce: imigracja oraz mniejszości etniczne i narodowe
14.09. /sobota/: konferencja naukowa
 godz. 9.00
-14.00 sesja II
Wielokulturowość w
kontekście edukacyjnym
 godz. 16.00
-19.00
Zwiedzanie skansenu w Ochli i zapoznanie uczestników konferencji z
tradycją i historycznym procesem produkcji winiarskiej oraz współczesną „tradycją
wynalezioną” i karnawalizacją zielonogórskiego winobrania.
15.09. /niedziela/: 
godz. 10.00 -15.00
Wycieczka szlakiem lubuskich winnic i spływ tratwami z Nowej Soli do
Starej Wsi.
Wielokulturowość –  Tolerancja –  Edukacja
Nowe wyzwania dla
antropologii kulturowej i etnologii w Polsce
Najważniejszymi
celami przedmiotowej konferencji są:
·                    
Omówienie dotychczasowych
działań oraz nowych zadań współczesnej antropologii kulturowej/etnologii w
zakresie edukacji wielokulturowej, która ma przyczyniać się do efektywnego
poszerzania wiedzy naszego społeczeństwa na temat żyjących wśród nas imigrantów
i przedstawicieli mniejszości etnicznych oraz narodowych, przeciwdziałać
nietolerancji, myśleniu i zachowaniom o podłożu ksenofobicznym czy
rasistowskim.
·                    
Zapoznanie się z aktualnym
stanem badań nad wielokulturowością w Polsce w kontekście najnowszej imigracji
oraz zróżnicowania kulturowego obywateli polskich, a także metodyką eksploracji
etnograficznych 
w tym zakresie.
w tym zakresie.
·                    
Dyskusja nad wiodącymi
antropologicznymi koncepcjami wielokulturowości i ich aplikowaniem do realiów
polskich przez badaczy akademickich oraz praktyków – muzealników, liderów
środowiskowych, instytucje samorządowe i pozarządowe, osoby i organizacje odpowiedzialne
za kształtowanie polityki w tej sferze, w nowoczesnym społeczeństwie
obywatelskim.
Sesja plenarna: Współczesne
koncepcje wielokulturowości a profil badań etnologicznych 
w Polsce: Sesja będzie poświęcona teoretycznym i metodologicznym aspektom badania zjawiska wielokulturowości, a także jego ogólnej diagnozie i obszarom badawczym w odniesieniu do Polski:
(a) wielokulturowość – teorie i metodologia (b) wielokulturowość jako stan zróżnicowania społeczno-kulturowego, ideologia, element polityki krajowej i lokalnej w kontekście polskim.
w Polsce: Sesja będzie poświęcona teoretycznym i metodologicznym aspektom badania zjawiska wielokulturowości, a także jego ogólnej diagnozie i obszarom badawczym w odniesieniu do Polski:
(a) wielokulturowość – teorie i metodologia (b) wielokulturowość jako stan zróżnicowania społeczno-kulturowego, ideologia, element polityki krajowej i lokalnej w kontekście polskim.
Sekcja tematyczna I: Wielokulturowość
w Polsce: imigracja oraz mniejszości etniczne 
i narodowe: Sesja jest kierowana do osób, które realizują badania empiryczne nad wielokulturowością
w Polsce w kontekście imigracyjnym i etnicznym. Celem tego spotkania naukowego jest prezentacja obszarów zainteresowań, specyfiki ujęć badawczych i stosowanych metodyk, w ramach których pojęcie wielokulturowości pojawia się jako główna kategoria analityczna, a koncepcje wielokulturowości stanowią inspirację teoretyczną: a) Etnologiczne badania wielokulturowości w kontekście zjawiska imigracji;
(b) Etnologiczne badania wielokulturowości w kontekście mniejszości narodowych i etnicznych.
i narodowe: Sesja jest kierowana do osób, które realizują badania empiryczne nad wielokulturowością
w Polsce w kontekście imigracyjnym i etnicznym. Celem tego spotkania naukowego jest prezentacja obszarów zainteresowań, specyfiki ujęć badawczych i stosowanych metodyk, w ramach których pojęcie wielokulturowości pojawia się jako główna kategoria analityczna, a koncepcje wielokulturowości stanowią inspirację teoretyczną: a) Etnologiczne badania wielokulturowości w kontekście zjawiska imigracji;
(b) Etnologiczne badania wielokulturowości w kontekście mniejszości narodowych i etnicznych.
Sekcja tematyczna II: Wielokulturowość
w kontekście edukacyjnym
Ta sesja jest adresowana do osób,
które zajmują się szeroko rozumianą działalnością edukacyjną 
w zakresie: propagowania wiedzy o zróżnicowaniu kulturowym (praktykach zachowaniowych oraz wytworach będących ich rezultatem), krzewienia tzw. pozytywnej tolerancji, przeciwdziałania postawom ksenofobicznym, homofobicznym, rasistowskim czy seksistowskim: (a) Wielokulturowość w edukacji muzealnej dzieci
i młodzieży; (b) Wielokulturowość w edukacji szkolnej i akademickiej; (c) Wielokulturowość w edukacji środowiskowej; (d) Wielokulturowość w przestrzeni internetowej; (e) Wielokulturowość jako „narzędzie” do tworzenia małych ojczyzn i aktywizacji społecznej.
w zakresie: propagowania wiedzy o zróżnicowaniu kulturowym (praktykach zachowaniowych oraz wytworach będących ich rezultatem), krzewienia tzw. pozytywnej tolerancji, przeciwdziałania postawom ksenofobicznym, homofobicznym, rasistowskim czy seksistowskim: (a) Wielokulturowość w edukacji muzealnej dzieci
i młodzieży; (b) Wielokulturowość w edukacji szkolnej i akademickiej; (c) Wielokulturowość w edukacji środowiskowej; (d) Wielokulturowość w przestrzeni internetowej; (e) Wielokulturowość jako „narzędzie” do tworzenia małych ojczyzn i aktywizacji społecznej.
Wystąpienia są obliczone na
dwadzieścia minut i powinny być zgłoszone w postaci streszczenia na pół strony
formularza do 5.05.2013 r. na adres: dorota.angutek@wp.pl lub ptl@ptl.info.pl
